lördag 11 juli 2015

en riktigt tråkig lördag i juli

Hejsan! sitter här framför datorn nu och har så SKIT tråkigt som man bara kan ha. 

Var är sommarvärmen? 

Var är solen? 

VAR är fiilisen? 

Va ska man egentligen hitta på här mellan alla regnskurar och moln? Nej alltså jag är så fed up på denna så kallade "sommar" nu! En vecka fint väder, liksom hallå, det räcker ju inte! Nåja jag misstänker att ni andra också är lika trötta på vädret (och på alla som gnäller över det, sorry!). 

Men jag vill ju chilla på stranden och inte gå här hemma och fundera vad jag skall hitta på. Dessutom borde man göra något som inte är SHOPPING eller att ÄTA.. 

Hittills idag har jag:

- bykt 1000 maskiner tvätt (nå kanske inte 1000 men många, vi hade en liten kissolycka i vår säng inatt.. härligt.. någon som har tips på hur man får bort kiss från madrassen? madrasskydd jaa..?!? joo jag vet, vi har ett sådant nog, men såklart var det inte där just inatt.. typiskt?) Tur att vi ändå planerat för en ny säng.

- googlat olika sängar, gråtit över deras pris och försökt tänka på något annat (jag skulle ju INTE shoppa!)

- lagat mat & ätit (dessutom har jag druckit 1000 koppar kaffe, okej okej inte 1000 då såklart men många. Ätit jordgubbar så att jag har typ ont i magen. Ätit några bitar mörk choklad, i ren tristess. SMART!)

nu ser jag att jag kunde lacka om mina naglar iaf, dom ser ju allt annat än bra ut..

- städat huset eftersom vi ska få gäster i helgen. (dock är min hjälpreda lite väl ivrig och resultatet av städningen syns knappt alls.. SUCK!)

- rensat i min garderob, hejdå "GREJT GÖRLS" kläderna, vill aldrig se er i mitt skåp mera!

- konstaterat att vi måste börja göra oss av med alla "extra" saker som vi har här hemma. Måste börja sälja på FB loppis typ, eller ge bort det. 

- kollat på IKEAS hemsida på vilken av alla byråer som jag skall köpa till vårt sovrum (MEN jag skulle ju INTE köpa något!! det tycks vara svårt!)

- SUCKAT, tittat ut genom fönstret SUCKAT igen säkert 1000 gånger, och nu menar jag 1000 gånger.

- Peppat 1 åringen till att hon visst KAN gå, vi är väl uppe i 5 steg nu. Hon tycker det är skoj att falla omkull, så ja..

- Uppdaterat Instagram 1000 gånger, blivit lite bitter på att folk uppdaterar så lite, insett att "folk" säkert har lika tråkigt som jag

- försökt blogga, haft noll inspis till det, kollat FB istället.

- spelat candy crush, typ varje gång jag fått ett nytt liv.

- försökt underhålla en uttråkad 1 åring, men vi har tydligen bara SKIT leksaker idag. Allt flyger åt alla håll och så gnäller hon vidare. SKOJ! Enligt henne kunde vi klättra upp och ner i trappan resten av dagen, vi är inte helt eniga på denna punkt.

- Längtat till i eftermiddag då Anton kommer hem och jag får fara till gymmet och träna.. bara typ några timmar kvar nu..

- konstaterat att jag kommer få mens vilken dag som helst (därav humöret och alla jävla finnar i ansiktet, kul att fortfarande ha HY som en 13 åring en vecka / månad)

- tittat tillbaka på bilder från JULI 2014, och gråtit lite extra, strandbilder, solsken, varma sommarkvällar och ja SOMMAR.



Var har du gjort idag då? 

okej, nu skiner solen lite igen, dags att släpa ut 1 åringen och skrika lite i sandlådan istället. 

Skön fortsättning på dagen!

 vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar