söndag 19 juli 2015

"seriööööööst jag har inte festat på 4 år!"

Igår var då dagen som jag väntat på så länge! Dagen då vi hade fixar barnvakt och verkligen skulle iväg och festa. Ja jag vet, redan här ringer ju lite varningsklockor, *hallå, du har sen inte druckit alkohol på det viset de senaste 4 åren* Vi skulle träffa folk, ha roligt och bara njuta. 


Vi inledde kvällen hos matte och Lelle. Vi skålade, åt lite snax och hade det trevligt. Efter ett tag började det vara dags att söka sej till centrum, vi gick in på området och hittade genast en massa bekanta. Försökte mig på en massa selfies med folk, men alltså min telefon är inte helt med i gamet efter att den föll i golvet och sprack. Så tyvärr får ni inte se dem. 






Vill säga ett speciellt TACK till alla ni fina läsare som kom fram och pratade med mig igår. Oj så mycket fina ord ni sade, blev jätte glad! Tänk att så många verkligen läser min blogg, det var så skoj att få lite ansikten på statistiken. Kände mej nästan som en kändis, eller igår var jag väl lite väl självsäker på mitt kändisskap.. Eftersom jag försökte få gå före WC-kön med motiveringen att jag var bloggare. *pinsamt* Damen som stod i kön var inte alls så övertygad om att mitt "kändisskap" skulle göra mig berättigad till att kila. Hupsis! Jag ber om ursäkt för det, men tycker samtidigt att det var lite roligt.

Folk öste beröm över mig och jag skämdes nästan lite, liksom här stod då "förebilden" hon som inspirerar så många till ett hälsosammare liv och så är jag full som en kratta. Jag tror och hoppas ändå att jag var trevlig. Jag påpekade säkert 1000 gånger att jag inte var någon bra förebild just den kvällen, haha helt som att alla jag pratade med var nyktra. Jag hoppas inte det i alla fall. Jag hade hur kul som helst, skrattade och pratade och tiden bara flög iväg. Heltiden träffade jag nya människor att kramar om och prata med en stund. Verkligen en lyckad kväll.

Vartefter kvällen framskred började jag att "må lite sämre", och då Trr Trr Trr (bändet som jag sett fram emot att se på) började spela var jag tvungen att köpa en cocoa och gå "ut och gå". Anton var snäll och joinade mig, Lelle var lite orolig och ringde med jämn mellanrum för all kolla läget.

 Kroppen protesterade hejvilt (liksom både socker och alkohol) och jag "tömde hela maginnehållet" (som man så fint kan kalla det) X antal gånger. *lyckat* som tur fick vi åka hem med Antons pappa, Anton tyckte inte att jag var i skick att vänta på en taxi. Hemma fortsatte jag sedan leka fontän en god stund till. Stackars syrran som var hos oss, hon hade alltså varit med barnen hela kvällen. Snällt satt hon där och tröstade sin ynkliga storasyster, skrattade lite mellan varven och försökte få mig att äta något. I min ensamhet grinade jag och LOVADE mig själv att jag "aldrig mera ska dricka" jag hade sån ångest över hur skit jag mådde. Det enda positiva med det var ju att jag sov gott hela natten och morgonen och inte har varit speciellt bakis idag. Så tyvärr ni läsare som ville läsa om min krabbis, den jade jag redan på natten.

Så ja, summasumarum hade jag en lycka kväll, med ett lite jobbigt slut. Jag hoppas att jag lärt mig lite nu och kan ta det lite lugnare nästa gång. (knappast, men vem vet?) Vill ännu en gång tacka alla fina människor som jag pratade med! Hoppas vi ses igen, och hoppas jag är lite nyktrare då, så att vi kan prata på riktigt också!


1 kommentar:

  1. Hahahah älskar att du försökte gå förbi kön med "jag är bloggare" :'D jag gjorde en gång samma sak. Var ute på pubben jag jobbade på och wc kön var lång så jag slängde ur mig "vet du inte vem jag är? Jag jobbar faktiskt här" haha precis som att det sku ge mig rätten att få gå före i kön! :D

    SvaraRadera