tisdag 14 juli 2015

så kickades också denna vecka igång

hejsan hoppsan! Här ekar det tomt efter mitt neggoinlägg på lördagen. Kan ju meddela att jag ännu lyckades kasta min telefon i golvet så att hela skärmen sprack, det krönte verkligen fiilisen lite extra. 



Nåja efter det lilla missödet fick jag till ett rätt så svettigt träningspass, man ska alltid vara lite sur då man tränar.. Sedan hämtade jag faster och kusiner från tåget. Dem har vi chillat med hela helgen och ända tills idag. Därav tystnaden också. Men ja, idag åkte de hem så nu hinner jag blogga lite igen. KUL eller hur?

Nåja men nu är det en ny vecka igen, eller okej då veckan körde nog igång redan igår. Min vana trogen drog jag dubbelpass på måndag, styrketräning på förmiddagen och måndagszumba på kvällen.  

Igår kväll tänkte jag mycket på hur bra tränignen är för mitt humör. Härre min skapare vilken ragata jag skulle vara om jag inte tränade, haha jag (och alla i min närhet) vet ju att det är så det blir. Om jag inte tränar är jag inte speciellt trevlig heller. Det är ingen skillnad på vilket humör jag är då ja åker till gymmet, jag är alltid på BÄTTRE humör efteråt.

Förr tröstade jag mig med mat, "det är så synd om mej, jag MÅSTE få äta en godispåse" eller "det är så synd om mej så att jag MÅSTE äta en fryspizza till middag". Nu tröstar jag mig mera med träning, "jag är så jävla förbannad så nu åker jag till gymmet" (den bästa timmen är absolut step&box timmen, att få sparka och slå sina problem, är så skönt!) eller " jag är så ledsen att jag måste gå ut och gå". Tror bestämt att min nya tröst är bättre, såklart inte om det går till överdrift med såhär som det är nu.

Hur gör du för att bli på bättre humör? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar