söndag 5 juli 2015

tumistid är värdefull tid!

Oj vilket strandmaraton vi kört nu, jag och Adam. Flera timmar på stranden varje dag sedan onsdagen, HÄRLIGT! Saga har varit med på ett hörn vissa dagar, men alltså stranden är nog inte helt hennes grej ännu. Hon är nöjd så länge som hon får äta något, men jag menar hon kan ju inte äta i flera timmar (eller JO hon kan säkert, men det blir ju lite onödigt) Dessutom kan jag ju inte både vara på stranden med Saga och simma med Adam samtidigt, så för allas del är det bättre om jag och Adam chillar på stranden på tumis. Så de senaste dagarna har Saga haft tumistid med sin far, vilket händer väldigt sällan och jag och Adam har fått tumistid på stranden. OJ så vi njutit av att bara umgås med varandra, leka med varandra och hinna prata med varandra UTAN att lillasyster gråter, vill vara med, tränger sig i famnen osv. Så klart älskar jag ju båda två (hallå?!?) men ensamtiden med Adam har det varit dåligt med sedan Saga föddes. 

Adam har dessutom gjort stora framsteg då det kommer till simmandet, nu vågar han till och med simma i det rätt så kalla vattnet. I början av vårt maraton doppade han bara fötterna och tyckte det var för kallt. Han älskar ju att simma annars så det förvånar mig inte alls att han gillar stranden också. 



Det känns som att vi verkligen tankat upp nu, hunnit ikapp. Vi har inte heller bråkat just alls (utom idag då vi skulle hem från stranden och via butiken..SUCK.. dock kan man ju ifrågasätta min egna fiffighet då man släpar en trött 3 åring till butiken, hungrig var han också) Känns bara så skönt ända in i hjärtat. Fina fina Adam, så glad att jag verkligen hunnit bara vara med honom nu också!


nu är vi laddade med solenergi och tumistid så att vi orkar ta oss an nästa vecka. Det lovas minsann inte något strandväder då inte, men vi ska väl hitta på något annat skoj istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar