lördag 2 maj 2015

En aktiv helg

Hejhopp, man tycker ju att det borde uppdateras flitigt på bloggen då det är (eller har varit) långhelg. Men tydligen är helgerna bloggfria för mig just nu. Nåja, vi har inte gjort speciellt mycket heller. På torsdagen var vi till Åbo, till vårdberget. Eftersom jag ju är student (JA jag måste skryta med det eftersom jag inte har någon annan utbildning *ännu*) så ville jag ju sätta på mössan. (för första gången dessutom, fråga inte vad jag gjort de andra 4 åren?!?)


Efter vårdis passade jag på att njuta av ett folktomt gym. Kände mig lite SAD, som inte hade andra planer för kvällen. Men samtidigt var det ju så skönt att vara helt ensam, jag kunde ju prova på övningar som jag vanligtvis inte gör (för att det minsann inte är fagert för någon att se på, OKEJ OKEJ man ska inte bry sig om andra egentligen men ibland gör man ju det i alla fall!) 


sen kan jag ju passa på att glatt berätta att jag komma i mina gamla jeans igen. *hurra, jubel och applåder* Detta är alltså byxor som jag gick med innan jag blev preggo med Saga. Känns så NAJS att det börjar synas lite resultat nu. *nöjd*

Igår cyklade jag, med Adam i cykelsitsen, till malmen på första maj jippo. Adam var nöjd som fick åka cykel, dessutom fick han en ballong. (som jag hade lovat honom redan på torsdagen, men sen hade dom bara fula ballonger vid butiken!) Igår var min vilodag från träning, snyggt jobbat att jag ändå cyklade 14 km, kändes i röven kan jag meddela!

Idag passade jag på att ta cykeln till gymmet, ca 8 km ena vägen. Det positiva med att cykla är att man slipper värma upp i salen. Det är typ det tråkigaste jag vet! Samma sak med cooldown, det går liksom automatiskt då man cyklar. Så tummen upp för det!


Så det om det, träning och familjetid denna helg. Så skönt att vi ännu har en HEL söndag på oss innan vardagen kallar. Fast nu lurar jag mig själv, för Anton hade väl jobb i morgon.






2 kommentarer:

  1. Wow Malin, man börjar verkligen se resultat nu! Både i ansiktet och på kroppen. Superduktigt! Jag önskar jag skulle klara av samma sak, men här latar jag mig bara och äter skräp. Usch! Ingen sommarkropp här inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir :) största skillnaden är ändå hur jag MÅR, så skönt att ha energi igen! Att komma igång är ju det som är det svåraste, gäller att hitta en livstil som man orkar leva med. Det VET ju alla egentligen men ändå är det svårt, jag vet!

      Radera