torsdag 28 maj 2015

Projekt sommarfina ben

Carro hade skrivit en inlägg för någon dag sedan, som handlade om hur man skaffar sig en beachbody. Och med hennes fina tips så är det problemet löst, jag har en bikini/somdräkt och en kropp, jag är redo. Lätt fixat!

Dock har jag ett dilemma som jag jobbar lite hårdare på just nu. Mina ben är inte helt sommarklara ännu, nu snackar jag inte om att dom är för otränade, jag har fan tränat dem så hårt jag kan och är helt OK med att dom ser ut så som dom gör. Det som däremot stör mig är HUDEN på benen. Direkt jag rakar håret på mina ben så blir dom illröda och fulla med en massa fula prickar. Dessutom har jag lätt för att få innåtväxande hårstrån som sedan tillslut blir något som liknar en finne = jag måste peta på det = ännu mera fula prickar på benen. Det blir alltid bättre på sommaren, bruna ben = prickarna syns mindre. Men i år kör jag dessutom med nolltolerans gällande rakande (nu tänker ni alla OJ vad bra, Malin är litet av en förebild då det kommer till att man inte behöver raka bort allt kroppshår. Tyvärr måste jag slå hål på denna illusion direkt. Jag kan inte ha håriga ben, helt OK för mig att andra har det men JAG vill inte ha det). Istället kör jag nu med min epilerare och pinar mig själv lite extra. Fy fan alltså, skönt är det inte. Men resultatet är riktigt bra. Efter att jag epilerat benen sprutar jag på lite septidin för att förhindra att bekterier skall komma in i hårsäcken (läste att man skall göra så då jag googlade) och sen smörjar jag in benen med kokosolja (ekologisk kallpressad från vanlig matbutik) och sen morotolja som jag beställt från dermosil. Morotoljan skall hjälpa huden att bli brun, inte mig emot! Dessutom doftar den gott och är skön på huden. Tummen upp! och NEJ jag är inte sponsrad.


Så nu återstår det att se då, om mina ben blir lite mer sommarredo snart. Försöker att gå med shorts så mycket som möjligt för att få den där naturliga solbrännan. Ni vet att man som tvåbarns morsa sällan hinner ligga och lapa sol, men ute är vi ändå rätt så mycket så jag hoppas på det bästa. Passar på att njuta lite i solen nu t.ex. då Saga sover och Adam är på språng med sin far.

Sitter någon av er och lider av samma problem? Röda prickar på benen t.ex. har ni något mirakeltips? Dela med er i så fall, för som sagt vet jag ju ännu inte om detta fungerar eller inte. Just nu är benen inte speciellt prickiga, så jag håller verkligen tummarna. Vill ha snygga bruna sommarben i år. Jag skall ju ändå träna i shorts. (spännande tider gällande det också, idag är det nämligen sommarvärme här i Pargas. Så jag gissar att jag kommer inviga shortsen ikväll på steptimmen. Är lite nervös om jag skall vara ärlig.) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar