tisdag 5 maj 2015

det värsta jag vet!

för att inte bara prata om hälsa, träning, lycka .. roliga ,positiva saker så tänkte jag nu SPY GALLA över en sak som jag HATAR. Det är en uppgift som Anton aldrig anförtror mig, men då han inte är med så MÅSTE jag ju. Jag kan inte, folk blir stressade, jag blir stressad och barnen skriker. 

Jag pratar såklart om att packa matkassarna i butiken. Seriöst, det kan inte finnas någon som är sämre på det än jag. Det går åt 5 kassar för mig att packa något som Anton packar i EN. Kassarna går sönder, och sakerna krossas. Vet inte vad jag gör fel, för jag tycker ju själv att det inte borde vara kärnfysik.

Senast idag var jag ensam i butiken med båda barnen och skulle storhandla. INGEN lyckad kombo. Det värsta är ju när följande kunds varor börjar pressa på mina saker. STRESS!!

Någon som känner igen sig? eller är nu alla superpackare som Anton? 


2 kommentarer:

  1. Hurra! Att packa handelskassar e manmens uppgift även i vår familj. Synd att ja oftast e själv å handlar bara. Hur ja än anstränger mig ere alltid nån förpackning eller påse som går sönder..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att ja inte är ensam! Dock har jag ju samma dilemma, att det ändå oftast är jag som handlar. Finns det något mer störande än en söndrig yoghurtburk i matkassen? Svar nej! :)

      Radera