tisdag 12 maj 2015

snart är ett delmål nått

Idag kom det en hel låda med stuf som jag beställt hem från fitnesstukku. Bland annat en ny topp och ett par shorts. Jag har ALLTID haft ångest över mina fula ben, alltid alltså så länge som jag kan minnas. Och på grund av det inte ens tänkt tanken att träna (!!) i shorts (ja på den tiden som jag spelade handboll gjorde jag ju det, men det är ju snart 10 år sedan.. *känner mig gammal*) Nu i sommar har jag bestämt mig för att jag tänker skita i att jag inte har super snygga ben, jag tänker nämligen inte svettas ihjäl under varje träning i långa/halvlånga tights (så som jag gjorde förra sommaren). Man kan ju se detta som ett framsteg, liksom jag skiter i hur det ser ut, bara det är bekvämt och skönt. Får köra lite hårdare legdays nu tills sommaren (ni ser ju själva att jag försöker att "inte bry mig" men ja nog gör jag ju det i alla fall) Nej men på sant, VEM bryr sig då? Förutom jag själv då. Nu hoppas vi på sommar snabbt så att jag kan testa (nej jag kan inte testa dem före det är sommar, någon gräns måste det ju vara!)


är nöjd själv i alla fall! lite trista kanske, liksom svarta. Men sen igen passar dom ihop med vilken topp som helst. Nästa par får bli något mer spännande.

Det andra lite mer spännande (kanske?) är att jag ska prova på crossfit i helgen. Vi packar oss i bilen på fredagen och spenderar helgen i Jeppis. Dom har opengym där och jag var inte sen att haka på då min faster (som alltså tränar där alltid) frågade om jag var intresserad. Kommer säkert att både dö, spy och förstöra mina fötter totalt, men vad jag har förstått så har man inte tränat tillräckligt bra före man stött sig?!? haha nej skojade bara, men tufft kommer det säkert att bli. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning om man säger som så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar