söndag 24 augusti 2014

Stöpta i samma form

Inte bara en och två gånger har folk kommenterat hur lika Adam och Saga är. Och visst har jag tänkt på det jag också, speciellt tydligt blev det nu då jag kollade igenom bilderna från då Adam döptes. Dom liknar ju varandra på andra vis än utseénde också. När jag tänker tillbaka på tiden då Adam var ca 3 månader gammal liknar dom varandra i det mesta.. sover bra på nätterna, är glad och nöjd för det mesta osv osv. EN stor skillnad är det ändå, Adam HATADE att ligga i sin vagn, Saga däremot är så gott som alltid nöjd i vagnen. Är ändå glad att det är denna väg, det var ju inte hela världen att det inte gick att gå ut och gå med Adam, men nu behöver jag verkligen den timmen en gång per dag, då båda kidsen sover och jag ostört kan höra på en pod. Men avgör själva, på dessa bilder borde dom vara något sånär lika gamla.

Men som sagt, till sättet och humöret verkar dom vara rätt så lika. Skall bli spännande att se hur lika/olika dom är om nått år eller så. Och ja jag vet ju att man inte skall jämföra syskon, tänker inte sätta någon värdering i att jämföra men tycket det är roligt. Att följa med hur Adam växte och jämföra hur Saga växer, att minnas när Adam började LE och jämföra det med Saga. Men det kommer inte att vara så att den som lärde sig t.ex. GÅ tidigare kommer att få högre veckopeng, eller ett stort diplom på väggen i sitt rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar