lördag 23 augusti 2014

Enjo

Det var i vintras som jag första gången introducerades för varumärket ENJO. Kortfattat handlar enjomedtoden om att städa rent med bara kallt vatten. Vill ni läsa mer om det kan ni klicka in er på enjos hemsida HÄR Jag har sedan dess gått på ett flertal ENJO demon, också haft ett s.k. ENJO party hemma hos oss. Jag är helt övertygad över att dessa är det bästa som hänt mig och min familj, förr använde jag mig av kemikalier i ALLT, jag sprayade på med speciellt mr. muscle på alla ytor i kök och badrum. Men nu har jag tänkt om, nu städar jag helt utan kemikalier.

Visste ni att diskmedel, Fairy t.ex. är väldigt skadligt? Det visste inte jag, jag trodde nog att Fairy var rätt så ok att använda. Har t.ex. alltid diskat alla tuttflaskor (nappflaskor) med fairy. Nu har jag dock (som tur) börjat diska dem enligt enjos metod. Med bara vatten och en enjo-trasa. Och det blir faktiskt rent! Enjos trasa tar bort allt fett (som Fairy också gör men med kemikalier) med bara kallt vatten. Och det känns ju helt super att kunna rengöra t.ex. nappflaskor och haklappar utan kemikalier. Låt mig demonstrera.


Detta är bara ett tips och inlägget är inte sponsrat av Enjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar