torsdag 21 augusti 2014

första vardagsveckan

Hejsan hoppsan allihopa! Torsdag idag, om nu någon missat det? Denna vecka har hösten verkligen kickat igång, inte bara på grund av vädret utan också för att alla aktiviteter börjat igen. Vi har hunnit vara på familjecafe 3 gånger denna vecka. Både på folkhälsans och församlingens, på församlingens var det bara vi och Karin med hennes lilla "m" (har inte helt på koll om Karin vill att jag skriver vad lilltösen heter så vi kallar henne för m).

Idag var vi då på folkhälsans café och där var det lite mera håll i gång, roligt att träffa "gamla" bekanta som man inte sett under hela sommaren. Kidsen som innan sommaren var små bebisar hade nu lärt sig gå och verkade så himla stora. Kul att där också var barn i Adams ålder, så han också få leka med andra barn. De flesta av våra nära bekanta har sina kids på dagis eftersom de själva jobbar. På tal om dagis tänkte jag skriva ett inlägg om mina tankar kring det, det dyker säkert upp här inom en snart framtid.



Dagens kaffe avnjöts med lite choklad (mörk, ni vet det är ju nyttigt!) Blir nog en och annan kopp kaffe varje dag, både på familjecafeer och hemma. Dock försöker jag att hålla mig till kaffet och inte falla i fällan att alltid behöva något gott till kaffet. Nej nu börjar jag igen glida in på något annat ämne. Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Helt okej att du skriver ut flickans namn. Dvs Minea...Ifall du glömt. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra :) då får jag börja kalla henne Meija här i bloggen <3

      Radera