måndag 25 augusti 2014

bara hos oss?

snälla säg att ni andra också har detta problem, speciellt nu sen vi flyttade till vårt hus hinner jag aldrig städa klart. Jag kan aldrig sätta mig i soffan och tänka att NU är allt städat, för så fort som jag är klart med köket, då ska leksakerna plockas undan i lekrummet och då det är klart är det dags för lunch = stökigt i köket igen. Blir seriöst galen! Jag är inte någon pedantisk människa, bäddar inte sängen alla dagar (tack för två våningar, hur skönt är det inte att kunna lämna sängen obäddad utan att se det hela dagen) men om jag ens en liten stund skulle känna att allt är städat. Kul med stort hus men fy bubblan för att hålla ordningen i det.


2 kommentarer:

  1. Nog är det stökigt i ett litet hus också, men jag skyller på det att det finns för mycket saker ;) Och här är det också samma sak med leksakerna, plockar man upp dom när fröken sover tar det inte många minuter efter att hon vaknat så ligger dom över allt i hela huset igen, så bäst att inte ta någon stress :D

    SvaraRadera
  2. att städa mellan barnen är små, är som att skotta snö medan det ännu snöar. ;)

    SvaraRadera