lördag 18 april 2015

och så var vi hemma igen

skar mig just på ett takblad (på en rakhyvel som låg i min toalettväska utan skydd, bra tänkt där Malin!), det gjorde jävligt ont och nu är jag lite smått invalid. Men jag skall försöka skriva några rader om vår resa i alla fall. Kvällen innan vi skulle åka blev Adam mitt i alls riktigt krasslig, hostade och var inte alls i skick. Jag åkte iväg till gymmet en sväng och tränade ett sista pass innan resan. Då jag nästan var klar ringde Anton och sa att jag måste laga mig hem, Adam hade fått tungt att andas. Körde hem i panik, ringde mamma på vägen och bad henne komma och vara med Saga ifall läget var så illa att vi måste till sjukhus. Läget blev inte bättre så vi bestämde oss för att åka iväg till jouren i Åbo. Där satt vi sedan några timmar och väntade på att slippa till en läkare. Till slut var det vår tur och läkaren undersökte Adam, laryngit och förkylning så inget farligt. Han hade drabbats av falsk krupp, vilket inte är farligt men obehagligt. Vi åkte lugna hem, läkaren tyckte att vi bra kunde åka iväg till London förlänade morgon. Så vi sov någon liten timme och packade det sista, sedan började resan. 

Med två små barn i Lodon fanns det sällan tid för att fotografera något, så det blev lite som det blev, men några trevliga bilder har vi i alla fall som minnen. Ska försöka att inte bli långrandig, men lite pics vill ni väl ändå se? (om inte så måste ni inte, förstår om ni blir för resesugna ;) ) 

Här kommer den första delen av bilderna:


Resan började vid Åbo flygfält, vissa läste lite Alfons Åberg medans andra var rätt så nervösa. Baserat på bilderna är det JAG som är nervis, skulle dock påstå att Anton var lite mer skakig än jag själv.



och så upp i luften, ner i Helsingfors, och så upp i luften igen. Lodon var passligt långt borta då man hade två kids med sig i flyget. Båda barnen skötte sig väldigt bra, båda sov lite i omgångar och kollade på film i vår iPad. 


Lagom trötta (vi hade ju inte sovit nämnvärt mycket natten innan resan) och smått irriterade började vi sedan åka mot våran appartment. En av de linjer som vi skulle åka med hade haft lite strul då det var MASSOR med människor i TUBEN, efter massa svett, lite tårar (barnen) och några fula ord var vi ändå framme.


kvällens fiilis var denna, lägenheten var jätte fin, stor och vår utsikt var super. Vi somnade nöjda och glada.


följande dag vaknade vi till strålande solsken, eftersom vi bodde bredvid themsen valde vi att åka båt till London Eye som var dagens programpunkt. Härligt att åka båt i solsken och jätte fint att uppleva London från vattnet också. 






och JA vädret var precis lika fint som på bilderna. På förmiddagen var det ännu lite svalt, men till eftermiddagen var det så varmt att man kunde ha topp och shorts.






spännande var det och Adam var mest tyst och fascinerad. 




och så åkte vi upp i London Eye. Höjdrädd som jag är så ljuger jag ju om jag säger att jag njöt. Jag var jätte rädd och skakade stora delar av färden, men häftigt var det ju. Dock kommer jag nog inte att åka detta flera gånger, en gång räcker. 


en puss uppe i luften <3


och så en liten pose med big ben (hur turistigt som helst)



finaste syster


för det mesta gick det bra med vagnen, tack gode Gud att vi tog den med oss. Den var verkligen behövd så gott som hela tiden, skulle inte alls ha vågat ha Adam "lös" på Londons gator.


inte nog med att alla bilar körde jätte hårt, dom kom ju dessutom från "fel håll". En och två gånger höll jag på att gå ut rakt framför en taxi. Men som tur kom vi undan med endast skrämselhicka.


vi gick till en mysig PUB för att äta lunch. Gänget käkade fish and chips medans jag själv tog en sallad. Inte för att vara hälsosam utan mer för att jag inte gillar franskisar. Adam däremot var ju i himmelriket, och klämde glatt i sig franskisar och mjölk. (ni ser väl att Adams fick mjölk i ett stop..)


vart vi än gick och äta fick man alltid jätte goda hälsosammare allternativ. Sallader fanns det gott om och alla som jag provade på var super goda och fräscha. Tummen upp för det!


såklart smakade jag på fish and chips jag också, men ärligt så var min sallad godare. 



eftermiddagen spenderades vid vickans secret på bond streat. Det var ju där som syrran jobbade tills hon nu kom hem igen. Och vilket ställe det var! Helt otroligt, tror vi var där närmare 4 timmar, och vad jag kom hem med visar jag senare.

Här var första delen av london resan, berättar mera imorgon. Om ni undrar över något så är det ju som vanligt bara att fråga.

2 kommentarer:

  1. Jätte roligt att få läsa om er resa!! Väntar ivrigt på del 2!

    SvaraRadera
  2. Tyckte inte det var så dåligt på bildfronten :)

    SvaraRadera