söndag 19 april 2015

Andra delen av Londonresan

jag förstår att det känns lite tjatigt. Först tjatade jag om att vi skulle åka och nu fortsätter jag tjata om att vi varit på resa. Men stå ut (eller läs int då..fritt val liksom). 

Här kommer i alla fall andra delen av bilderna:


en av höjdpunkterna under resan, om man då inte tänker på att träffa syrran och se London så var ju Harry Potter studion. Nördar som vi ju är, Mamma, syrran och jag så var vi lika ivriga som 10 åringarna. Gillar man Harry Potter ens lite så skulle jag verkligen rekommendera att man besöker detta ställe. Det är rätt dyrt men värt det enligt oss i alla fall.


Anton, Robbe och barnen var inte med. Barnen skulle inte fått ut något av detta så dom blev och leka i parker istället. Bra att det gick att ordna så!


riktiga kostymer och peruker, väldigt coolt.


såklart måste vi ju springa igenom till rätt perrong också, med Harrys kärra. Vems annars liksom?




vi skålade i butter bear, men tyvärr föll det inte mig i smaken. För sött för mig, men ändå skoj att prova på. Det hör ju liksom till.


ett av det finaste var ju slottet, modellen som de använt då de filmat Harry Potter filmerna. Bilderna ger inte stället rättvisa, jag valde rätt snabbt att låta kameran vara i väskan och bara uppleva istället. Tror det var ett klokt val.


jag skrev ju att salladerna var super, här kommer en annan variant. Denna avnjöts utomhus i +25 grader och solsken. SKÖNT!


och våren och värmen, så härlig. Det var grönt och fint, blommorna blommade och solen värmde. Sista dagen var det lite kallare igen, sådär att man nu inte gick med bara topp men det var ändå så otroligt skönt.



Man kan ju inte vara i London utan att besöka Madame Tussauds, så det hann vi också med. Fina dockor var det nog, skoj att se och så men aningen besviken blev jag. Vet inte vad jag väntat mig egentligen men ja man kan ju inte bli impad av allt heller.


var ut och cyklade med E.T.



och Anton chillade med nya polare i en soffa


skoj hade vi i alla fall, syster yster, Anton och Jag. Barnen var med mamma och Robbe, vilket var skönt för dom skulle knappast ha fått ut något av detta besök.


och här har vi madammen själv. 


Utsikten från vår lägenhet


och på natten



lyxigt med stor balkong, speciellt då man hade en liten som ville sova i vagnen på förmiddagen. Sen åkte vi hem igen. Vi gjorde ju en massa andra saker också, shoppade, åt, umgicks, åt, sov, handlade. Men tror det räcker med bilder i alla fall.

Jag vill tacka mina fina barn för att dom kunde bete sig så otrolig fint under hela resan. Vågade inte tro att en storstads semester (nåja semester är väl att ta i) kunde bli såhär pass lyckad med en snart 3 åring och en snart 1 åring. Jag vill tacka min syster som visat oss sitt London. Det var lyx att ha en guid, speciellt i tunnelbanan. Hon visste vilken buss vi skulle åka med, hon hade liksom koll. Och sen vill jag tacka mamma och Robbe. Dom såg efter kidsen, dom hjälpte till då det behövdes och dom gjorde så att också jag och Anton fick lite tumis tid. 

Det känns alltid lite tomt efter en resa, liksom vad skall vi vänta på nu? Men jag är så glad över att vi gjorde denna resa. Vi fick många skratt och fina minnen, det lever man länge på. Dessutom lovade ju vädret i Lodon att nog både våren och sommaren kommer i år också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar