måndag 6 april 2015

glad post

Ojdå här var det tyst på bloggen (uppstod inte ens på tredje dagen tydligen utan först på fjärde, lite opåskigt av mig), vi har haft sådär lagom med påsk program och nu har vi gäster, mina kusiner. En riktigt skön påskhelg måste jag säga. 

I ärlighetens namn var jag super nervös över hur påsken skulle gå, mindre träning än vanligt och så alla frestelser på det. Men jag har glädjen att meddela att det gick hur bra som helst. Eller tja tränignen har väl släpat efter lite mer än vanligt, eftersom jag inte tränade varken på lördag eller söndag. Men så går det ibland, lite paus känns ändå helt okej.

Och allt det goda då? Jo nej i år kan jag stolt meddela att jag ätit totalt 0 (!!) chokladägg. Och jag har inte ens saknat det, hade nog tänkt att jag skulle äta ett, men när suget aldrig kom så.. Däremot har jag ätit några dadelbollar, rullade i kokos och rålakritspulver. Super gott! Och en skål memma, det var ju ändå påsk liksom.


2 glad vin (!!!!) haha det var ju inte igår som det senast hände, har jag också druckit till två olika middagar. Oj så jag längtat efter vin, innan jag blev preggo med Adam så drack vi vin ibland till maten och det är något som jag saknat, hann aldrig börja med det mellan att jag slutade amma Adam och blev gravid med Saga. Otroligt vad ett glas vin kan göra, det lyfter hela måltiden. 

(okej jag inser ju att typ INGEN bryr sig om detta, liksom "kvinnan drack vin WOW" men för mig var det efterlängtat. Jag dricker ju väldigt sparsamt så länge som jag ammar, jag vet ju att man "får" men ja, det har inte passat mig i alla fall.) 

Annat påsk relaterat, Adam klädde ut sig till häxa (!) otroligt, han brukar total strejka då det kommer till liknande påhitt, men i år gick det till och med bra.


vi gick inte till många, bara de närmaste men det räckte gott och väl. 

"glad post"

hälsade Adam glatt och delade ut urblåsta ägg som han målat själv med glitterfärg dagen innan. Stolt var han, nöjd över att få lite choklad var han också. Dock kan jag meddela att han inte fått äta allt själv, mina kusiner och Anton hjälpte honom och ännu har vi kvar av det. Lite onödigt mycket choklad för en 3 åring har det blivit ändå, så nu efter påsken tänker jag försöka vara extra noga med att skippa sockret också för Adam. 

Nåja, nu börjar påsken vara över, så vi fortsätter i samma stil som innan. 

Skön måndag på er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar