onsdag 1 april 2015

London BABY

Om vi ska vara lite positiva här nudå, så länge som Saga sover och jag inte behöver hoppa runt i vårt hus på ett ben (störande avstånd mellan t.ex. köket och WCn..). Idag kom meddelande om att flygväskan till vår vagn kommit, så den ska vi hämta ut i något skede. Vi bollade idéer åt höger och vänster gällande vagnen, men kom tillslut fram till att vi nog måste ha vagn till båda barnen. Vågar inte låta Adam "gå lös" på londons gator och inte orkar jag heltiden vara tvungen att bära någondera av kidsen heller. Så ja nu kör vi dubbeldäckare då, passar ju bra då vi skall till London.

bilden är lånad från syrrans blogg (ni vet hon som bor i London för tillfället), tack!

Vi kommer att flyga från Åbo, via Hesa till London. Känns lyxigt att inte behöva sitts så länge i bilen, speciellt då vi kommer hem mitt i natten. Adam ser framemot att flyga med Dusty, ni vet det orangea flygplanet från Disneys PLANES, kan hända att han blir lite besviken då han inser att vi inte flyger med Dusty. Vi har övat på att tugga tuggummi så att han inte skall få ont i öronen, Saga får dricka lite då vi lyfter och landar så hennes öron borde vara skyddade dom också. Lite nervös är jag nog över flygresan, men det skall nog gå bra. Vi är ju ändå 4 vuxna på 2 barn. 

Det skall bli så spännande att se London, har aldrig varit där förr men det har alltid varit ett av de ställen som jag velat resa till. Någon som har några London tips kanske? Vi har ju syster där med oss, och hon har ju bott där i 9 månader typ så hon borde ju känna till ett och annat hon också. En dag har vi vigt till att åka till Harry Potter studion, nörden i mig jublar av glädje. Men annars har vi inte några planer.

också denna lånade jag av Julia, tack!

På tal om min syster och London, Julia har frågestund på sin blogg nu så passa på att kika in på  och ställ en fråga eller två. 

Nu vaknar Saga, slut på pausen (Adam är hos sin fammo och faffa idag så ni behöver inte fundera hur jag har tid med datorn bara för att Saga sover)

3 kommentarer:

  1. Va roligt med resa! Jag hoppas att ni har bra med tid i hesa att byta flyg.... sist jag åkte har jag ca 35 min på mig. Fick springa som en dåre för att själv hinna till flyget, men mina väskor blev i hesa båda vägarna. Men jag vet det nu till nästa gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det ska verkligen bli jätte skoj med lite miljöombyte :) jo vi har typ 2h på oss att byta så jag tror nog vi ska hinna :) oj nej hoppas verkligen att våra väskor inte lämnar efter oss, de sku va allt annat än nice de :/ :)

      Radera