onsdag 29 augusti 2012

Små tankar

Jag verkar inte vara den ända som har svårt att begränsa mig då det gäller dåliga vanor och dåliga val. Det är ju skönt att veta, samtidigt som jag undrar varifrån såna tankar kommer? Jag skulle ju vilja att Adam (och hans kommande syskon) skall få växa upp i ett hem där det inte skall handla om dieter hit och dit. Vill att fokus skall ligga på hälsosam mat, vanlig mat. Men hur skall man göra? Kan ju inte förbjuda allt ohälsosamt? Skulle gärna se att Adam inte äter en massa sött och gott innan han blir äldre. Jag kan ju inte påverka vad andra ger honom (tänker inte bli en sån mamma) men i alla fall här hemma. Har själv alltid varit väldigt fokuserad på mat, endera att äta den eller att inte äta den. Oberoende har mina tankar allt som oftast kretsat kring mat och vikt. Känns trist, och det är något som jag verkligen inte vill föra vidare till mina barn. Därför måste jag nu verkligen ändra hela min livsstil. Ingen diet, inget är förbjudet men man måste inte alltid få allting som man är sugen på. Typ så, men jag vet att det är en bit kvar dit ännu. Som tur är Adam liten ännu några år, så på den tiden skall jag få det fixat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar