måndag 27 augusti 2012

Hemma igen

Efter en väldigt lyckad Sverige resa är vi nu hemma igen. Vi bara kastade in alla saker i hallen och förflyttade en trött bebis från bilstolen till sängen, försökte själv också vila en stund men nepp. Nu sover lillprinsen ännu medans mamman och pappan käkat ägg&bacon frukost. 2 nätter på hotell, med hotellfrukost och vi fick inget ägg&bacon där. Anton bestämde därför att vi skulle äta det till frukost idag istället. I något svagt ögonblick hade jag tänkt att vi skulle gå på morgonmåls buffén i morse, men då klockan ringde skrattade jag lite åt mig själv och fortsatte sova ;)

Jag åt bara äggröran på ett bröd till frukost, denna helg har det frossats i en massa gott så det kändes inte som att jag behövde mera kalorier just nu. Vi köpte inte hem något från båten heller, bara onödigt att köpa hem en massa godis som man sen äter upp. Nu kör jag hälsosamma liv-stilen tills dopet, då är det tillåtet att äta smörgåstårta och gräddtårta. Med några undantag då vi åker till Jeppis nästa helg. Jepp ni läste rätt, vi är inte hemma länge innan vi packar oss i bilen och åker iväg norrut. Pappan skall på bröllop i södra Österbotten på lördagen, så då åker jag och Adamasken upp till moffa och co.

Smarta vi (jag) glömde kameran hemma då vi åkte iväg till Sverige, så dom enda fotona som finns är i min iPhone som just nu är så gott som helt utan laddning. Skall visa er bilder senare idag. Nu skall det skrivas handlarlista, för vårt kylskåp är så gott som TOMT. Skall försöka få handlat hem en massa goda nyttigheter nu, så att det hälsosammare livet skall bli enklare. Den krassa sanningen är ju att jag gillar goda sallader och hälsosam mat, men är så jäkligt lat att det inte finns då det kommer till att laga mat. Nåjo bäst att börja öva, för snart skall ju Adam också börja äta mat och då MÅSTE jag ju ändå fixa den.

Flum flum, nu lista och sen vaknar nog bebis snart igen. På tal om sovande bebis måste jag ännu skryta lite på HUR duktig bebis vi har. Han har sovit så gott alla nätter, oberoende var vi sovit. Han har ställt sig efter när han somnat och sovit tillräckligt mycket. Dessutom tajmade han en tupplur så att han sov under vigseln och sade inte så mycket som ett knyst. Mamma och Pappa var något stolta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar