måndag 13 augusti 2012

Det "nya" livet

Vet inte hur många gånger som jag börjat ett NYTT liv, någon diet av något slag som fungerat ibland bättre och ibland sämre. Men gemensamt för dem alla är att det i något skede skitit sig. Innan jag blev gravid (alltså förra sommaren) gick jag ner 25 kg. Gick upp lite igen då skolan började och sen då jag blev preggo gick jag totalt upp 20kg. Alltså är jag nu tillbaka där jag började typ. Har rätt så många "preggo" kg kvar och sen måste jag nog ta tag i resten av alla "extra" kilon. Jag skulle kunna vrålbanta och vara någo lunda i okej skick till julen, men det håller ju inte i längden. Måste hitta en ny livsstil helt enkelt, få in LAGOM med träning och äta rätt. Det är alltså det som blir det "nya" livet denna gång. Det må ta den tid det tar, jag har ju ändå varit gravid! (skönt att ha något att skylla på, eftersom jag egentligen nog vet att alla kg inte kom av graviditeten utan av allt skräp som jag ätit)

Idag skulle vi gå ut och gå jag och Anton, men så kom han hem först vid 18 tiden. Redan där sket det sig, efter att vi ätit var jag ännu lite optimistisk men Adam var så skit sur så vi skippade helt enkelt det. Eftersom Adam inte annors heller gillar vagnen SÅ jätte mycket kan man ju bara tänka sig HUR sur han skulle blivit idag. Men vi tar nya tag imorgon (fast jag misstänker att vi inte kommer hinna, om vi inte gör det innan klockan 13). Jag skall på efterkoll till rådis och sen en timme efter det vid två är det babyträff med mammagruppen. På kvällen kommer Adams fammo&faffa på 9veckors kaffe, tror Adams kusiner också kommer.

Om någon liten vecka skall jag nog aktivera mitt gymkort igen, men det blir lite mera planering nu. Adam måste ju också vara med någon då jag tränar. Men det skall nog gå att fixas. Så att sådana tankar har jag ikväll. NU skall vi bada bastu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar