torsdag 23 augusti 2012

Det nya livet, inte riktigt ännu

Alltså att det skall vara svårt att leva hälsosamt. Hela tiden finns det någon ursäkt för varför man skall skärpa sig "nästa måndag" denna vecka har gått i stöpet för vi ska ju ändå åka båt till Sverige. Jag som redan var så duktig och gick ut och gå och allt. Efter Sverige resan får det vara slut! Klart man får unna sig, men inte varje dag. Tycker att jag hela tiden frestas av något, svärfars goda plättar med sylt och grädde. Paulina hämtade super goda bakelser till "kaffet" (saften) Anton överraskar med nåt gott, ja ni förstår listan kan göras hur lång som helst.

Nu ikväll då vi var hos svärisarna (A fick håret fixat) kollade vi samtidigt in olika södernresor. Första veckan i november är det meningen att vi ska åka iväg allihopa. Och till det skulle jag ju vilja komma i LITE bättre form. Att banta går ju inte så länge man ammar (inte annors heller smart) men att komma igång med träning skulle kännas super. Efter Sverige kanske jag skulle aktivera mitt gymkort igen? Släpa mitt * arsle ut på promenader. Kan ju också gå ensam ibland. Så skulle Adam få vara med sin pappa och jag skulle inte kunna skylla på att jag inte kan gå för att Adamasken är sur och tvär. Bäst att gå ut och gå nu så länge som det inte är kallt, halt och jävligt. För den tiden kommer minsan snabbare än man tror.

Summa sumarum blir alltså att nu på måndag gäller det, och nu har jag skrivit det hit så nu är det väldigt pinsamt om jag igen skiter i det. Och sen skulle jag ju kunna be er alla som umgås med mig. Bjud mig inte på en massa gott :) för jag kan ju inte säga nej sen ;)

Men nu, NU är det tack och gonatt påriktigt!

3 kommentarer:

  1. Känner så igen mig från det där imorgon börjar jag som hela tiden flyttas fram. Mitt problem är också det att om jag börjar dagen men något onyttigt så gänns det som att dagen redan är förstörd så att jag lika bra kan äta onyttigt hela dagen och börja om imorgon. Man borde ju egentligen tänka att varje godis, kaka o bakelse man int tar e plus för en :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :) jo det är så töntigt att tänka just så! Liksom om man unnat sig något "måste" man unna sig allt, för att sedan inte unna sig något alls. Inte hållbart i längden, bara att kämpa vidare!

      Radera
  2. tänkte just kommentera i princip samma sak som anonym här ovan.. tycker de e jättejobbigt när man försöker leva hälsosamt, o sen av någon orsak så går man o äter nånting man int borde, t.ex. bjuder mamma på kaka eller svärmor har gjort efterrätt.. visst står jag emot ibland, men för det mesta kan jag nog int hålla mej. och då känns de just sådär att "äh, nu har de ändå skiti sej, kan ju lika bra äta nåt annat skit därtill".
    men för en tid sen så läst ja ett ganska bra "motto", de va nånting i stil med att man ska int ge upp bara för att de skiter sig lite - om man tappar telefonen i marken, int tänker man ju att "äh, nu är den förstörd" och trampar sönder den, man plockar ju upp den pånytt och fortsätter som vanligt! så nu försöker ja allti tänk på de ifall ja får "återfall" å äter nånting ja int bord - fast de e myki lättare att tänk "ja tar e pånytt nästa vecka"...

    SvaraRadera