måndag 31 mars 2014

När inget går riktigt som på strömsö

I natt hittade magsjukan tillbaka till oss, min tur igen! Suck! Fick springa upp på WC ett antal gånger. Så det var bara att ringa praktikplatsen och meddela om sjukfrånvaro. Det var droppen för mig, inget har gott som planerat med denna praktik. Jag pratade idag med min handledare om att helt skjuta upp praktiken på grund av flera orsaker, och vi kom överens om att jag funderar till i morgon och meddelar sen. Måste nog tyvärr säga att det lutar åt att inte genomför någon praktik nu, skulle så gärna säga att jag försökte men samtidigt känner jag mig så slut i kroppen just nu.

Denna magsjuka har verkligen tagit på krafterna. Känns som att jag borde vila nu, ta det lugnt och samla krafter inför det som komma skall. Är ju ändå höggravid och har ca 5 veckor (!) kvar till beräknat datum.

Jag hatar att göra dessa beslut, är alltid så rädd för att jag skall ångra mig efteråt men just denna gång känns det ändå som att jag måste lyssna på mig och min kropp och inte på hjärnan som predikar på om hur bra det skulle vara att få bort praktiken. Jag hinner nog göra det senare också, har inte bråttom någonstans.


FAN OCKSÅ!

1 kommentar:

  1. vila upp dej nu inför kommande förlossning.. praktiken hinner vänta :)

    SvaraRadera