onsdag 12 mars 2014

Att ta sig själv i kragen

Då jag slog upp mina ögon i morse bestämde jag mig för att det skall bli en bra dag idag. Solen sken och allt kändes så bra. Dagen började med att Adam föll ner från vår säng, så helt perfekt morgon blev det inte, som tur föll han inte så att han stötte sig.


Vi började dagen med att koka gröt till både mamman och pojken, och med gröt i magen kunde sedan dagen börja.  Vi har lekt och städat undan lite här hemma, efter lunchen blev det sovdags för den lilla, så länge som han sover har jag suttit och mailat till mina lärare för att se till att alla skolarbeten skall bli klara innan påsken. Dessutom har jag ringt till min praktikhandledare och pratat igenom det viktigaste innan jag kommer dit på praktik. Nu sitter jag här, med kontroll över situationen och med tydliga mål inför våren. Imrn skall jag åka in till skolan och låna de böcker som jag behöver, och börja jobba. Skönt att vara tillbaka på banan! Bara Adam vaknar skall vi gå ut i solen en stund. Bäst att njuta nu eftersom jag hörde ryktas om att det kommer snö till helgen, blä!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar