måndag 10 mars 2014

en sak i sänder

Det är så himla mycket som händer i mitt eget liv och i personer som står mig näras liv. Vi bollar idéer kring renovering, vi räknar och räknar om igen vad dessa olika allternativ skulle kosta. Mitt i den karusellen påminns jag om att vi har en annan stor händelse alldeles framför oss. Mindre än 2 månader kvar till den beräknade dagen. Jag är rätt så inställd på att jag kommer att få gå över tiden denna gång, men man vet ju aldrig.

Ett annat kapitel är skolan, till dessa arbeten har det inte räckt speciellt mycket energi den senaste månaden. Men jag tänker inte deppa ner mig på grund av det, jag skall fixa så att jag kan jobba ikapp mig ännu under våren. Bara Adam blir frisk igen så skall jag satsa 100% på skolarbete några veckor. Sen är den praktik som gäller i 3 veckor och sen efter påsken är jag äntligen mammaledig! Jag längtar massor.

Jag får helt enkelt dela upp dessa resterande 8 veckor,  3 veckor skolarbete, 3 veckor praktik och sen får jag börja fixa och dona inför ebben här hemma. Måste bara göra så, för gör jag lite här och lite där så blir inget bra.
Tänker även försöka göra några kurser under tiden som jag är hemma med kidsen (känns lite optimistiskt att tänka att jag skall hinna med två barn, renovering och flytt och sen ännu skola, men jag tänker försöka) Vill bli klar från skolan så snabbt som möjligt så att jag kan börja jobba, blev mera inspirerande att jobba och få LÖN nu då vi tar bostadslån.

Som sagt, mycket på en gång nu. Stressande men samtidigt så otroligt spännande och roligt. Ser framemot våren och sommaren med en skräckblandad förtjusning.

och en avslappnad bild på de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar