tisdag 25 mars 2014

Förberedelser inför lillasyster

Tänkte att jag skulle gå igenom lite vad som vi har fixat och vad som ännu skall fixas inför lillasysters ankomst. Det är ändå bara 6 (!) veckor till beräknat datum imorgon. Börjar bli lite smått stressad, märker jag. Många av dom här basic sakerna är ju fixade i och med att det finns kvar från tiden då Adam var bebis.

Saker som vi alltså har fixade redan är:

Syskonvagnen


Bilstol och bas, vi har en graco bilstol med tillhörande vagn, en graco Evo. 

En liten säng


Spjälsäng 


Skötbords utrymme (vi har en arbetsbänk i badrummet som fungerar perfekt som skötbord)
Skötbordsunderlägg, handdukar osv.

Sitter, en babybjörn 

Bärsele, vi har en stokke bärsele som vi är jätte nöjda med

Babygym



Kläder (lillasyster får ärva rätt mycket av Adam, vi har satsat och köpt kvalitets kläder till honom så dom är riktigt fina ännu. Dock kommer det så klart att tillkomma någon klänning, och kanske lite mera rött)

Lakan och täcke, till både spjälsäng och till lilla sängen



Som som ännu skall fixas

En skötväska

En stokke stol 

New born seat till stokke stolen (får låna av en kompis)


Sen måste vi köpa några nappar, flaskor och blöjor. Men det är ju ingen stress med det. Det hinner man ju fast fara och köpa på vägen hem från BB.

En annan sak som jag måste böja ta tag i småningom är ju att börja fundera på BB-väskan. Börjar bli riktigt ivrig inför den kommande bebisen nu. Tror att jag idag skall ta och byka upp lite bebiskläder och vika in dem i de tomma skåpen. Hade ju tänkt att jag inte skulle göra något sådant innan påsk, men gör det hellre nu så kan jag satsa mera tid på Adam de sista veckorna sen. (haha vem försöker jag lura? jag kan bara inte vänta längre nu.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar