måndag 17 mars 2014

Och den där vagnen

Nu har vi då använt vagnen en helg och jag kan ärligt säga att jag ÄLSKAR den, tur är väl det för annars skulle jag nog gråta blod. Den fungerar super fint redan nu, och jag tror att jag kommer vara ännu nöjdare då liggdelen också klickas fast. Både jag och Anton är verkligen väldigt nöjda. Som ni ser på bilden nedan har vi alltså nu en korg bredvid Adam, det är den korgen som tas bort då vagnen dras ut och mitt i allt är det en syskonvagn. Super fiffigt!


En annan positiv effekt av att ha en ny vagn är ju att det är så sjuttons roligt att gå ut och gå, vi har gått mer denna helg än vad vi gått den senaste månaden. Då man t.ex. går till butiken är sidokorgen super bra, det är bara att sätta dit sina varor. Tummen upp helt enkelt.


Vi funderade med Anton på varför vi inte tidigare haft en vagn med sväng bara framhjul, det är ju så himla bra. Jag kan ärligt säga att jag inte saknar vår gamla vagn en sekund längre, ångrar mig att vi inte valde denna vagn från början till Adam, då skulle vi bara behöva köpa en sittdel till och så skulle saken vara klar.


Adam trivs också i vagnen, han sitter nöjd i den och den verkar bekväm. Två gånger har han redan sovit i den också. Ännu finns det utrymme för att växa också (vilket jag var lite nervös över innan vi köpte den, ifall den skulle kännas trång för Adam men icke). Men en åkpåse skulle nog behövas, speciellt om det nu tänker bli vinter och kallt igen.

2 kommentarer:

  1. Såg många i Sthlm som hade denna vagn. Tydligen ganska populär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp reagerade också på det då vi var i Stockholm, efter att ha använt den förstår jag varför så många har den :)

      Radera