måndag 3 mars 2014

En ny kategori

Det är mycket som är på G i våra liv just nu. Förutom att lillasyster skall komma så har vi en annan spännande utmaning framför oss. Vi skall nämligen köpa hus, flytta ut på landet och så småningom renovera hus.

Flytten till huset kommer att ske i september 2014 så inom ett halvt år. Vi flyttar in till Antons barndomshem, det känns jätte roligt och jätte skrämmande på samma gång. Men jag tror att det kommer bli jätte bra, härligt att kunna ha en stor egen gård där barnen kan leka utan att jag behöver vara orolig att de skall springa ut på vägen.

Ett stort plus speciellt för Adam är att vi kommer att bo grannar med hans kusiner. Tror att dom kommer att få mycket glädje av varandra. 

Så kanske detta blåser lite nytt liv i bloggen, eller så gör det att jag har noll tid för den. Vi får se. Spännande är det i alla fall, jag har ju aldrig ens bott i ett egnahemshus. Det bästa med allt är ju att vi nu vet att vi INTE kommer att flytta på ca 40 år. Vi har flyttat runt en hel massa jag och Anton och aldrig riktigt känt oss som hemma, dels för att vi vetat att vi i något skede skall köpa hus. Men nu får vi snart satsa allt på detta hus, köpa möbler till just detta hus och inte fundera på om dom kommer att passa in i vår nästa hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar