lördag 28 juli 2012

Sommarvärmen

Ikväll blev det flaska till Adam, satt först och ammade men han var inte nöjd, gick till sängen men samma sak där. Han brukar alltid äta snällt då jag ligger och ammar honom så jag insåg rätt snabbt att nå var på tok. I samma veva slog det mig. Har jobbar på och svettats idag och kanske inte druckit så mycket som jag borde, rättare sagt allt för lite. Och dricker inte jag bildas det ju inte någon mjölk heller. Så jag värmde en påse bröstmjölk och gav Adam det. Nu ska jag dricka massor så att det finns mjölk till killen inatt igen. Hoppas i alla fall att det beror på det varma vädret och för lite dricka, vill inte att mjölken skall ta slut ren :( erfarenheter någon?!?

2 kommentarer:

  1. Antagligen drack du för lite, det misstaget gjord jag också här tidigare i sommar..

    SvaraRadera
  2. Svar; jag tänker sluta amma helt, men just nu får hon ammas en gång om dagen ungefär. Och mer och mer sällan. Mjölken hade ändå börjat ta slut, och jag orkar inte hålla på att både amma och ge ersättning.
    Jag hade också pumpat ur bröstmjölk och fryst in förut, men den tog slut rätt fort, så här är det bara ersättning utom de få gångerna hon ammar.
    Att amma var verkligen mycket jobbigare för min kropp än jag hade kunnat föreställa mig :(
    Visst kan det vara jobbigt när man vaknar på nätterna/morgnarna och ställa sig och fixa mat, men för mig funkar det jättebra!
    Kram :)

    SvaraRadera