söndag 22 juli 2012

En morot

Har länge drömt om en iPad, men ansett att jag inte har pengar. Har den senaste tiden skrivit upp VAD vi handlat och för hur mycket och kommit fram till att vi verkligen ätit onyttigt den senaste tiden. Det har "spårat ur" rejält med en massa onyttigheter. Vi äter glass var och varannan dag, och en massa annat onödigt där emellan. På det ännu en hel del halvfabrikat och snabbmat. NU är det slut på det. JAG skall inte köpa hem något onyttigt mera, för dom pengarna som jag sparar på att inte äta något onyttigt tänkte jag istället köpa en iPad. Den kostar 24€/månad och jag lovar att jag lägger mer pengar på onyttigheter än det, så som det är nu. iPaden får agera morot till mig, för att jag skall bli peppad. Ut och gå alla dagar och så inget onyttigt, belöningen är förutom iPaden då också bättre hälsa. Just nu är jag i alla fall skit peppad, så nu KÖR vi. Anton påstår att vi skall vänta och fundera på iPaden ännu. Men om jag känner oss rätt lär den nog vara införskaffad rätt så snabbt ;)

Snart snart :p

1 kommentar: