lördag 7 juli 2012

Nattfunderingar

Läste just kommentarer på en annan blogg där det diskuterades amning och ersättning. Åsikterna var många. De flesta var av åsikten att var och en gör som var och en tycker. Vilket också jag själv anser vara bäst.

Kan hålla med om att det blivit lite väl glorifierat att amma, man ska liksom känna sig väldigt dålig som mamma om man ger ersättning. Tycker ju inte att det är bättre att mammor sitter och gråter medans de ammar och inte får det att fungera.

Vi har hittills inte behövt ge Adam ersättning men vi har ALLTID en burk med ersättning och en flaska i sköt-väskan. Mest för min egen del, för mitt eget psyke, en backup plan så att killen inte svälter ;) Vi har ju gett honom flaska några gånger men det har varit med urpumpad mjölk. Känns super att han nu tar både bröst (helt utan nappen!) och flaska! Blir mera frihets känsla för mig. Jag kan göra något och Adam får ändå i sig mat. Om han har gått upp fint i vikt hos rådis fortsätter vi såhär, ammar och pumpar (mest för att ha i frysen) men jag är öppen för allt. Om lillkillen behöver ersättning för att växa och må bra så kommer han självklart att få det! Nu blev detta en massa flum, Adam somnade just så nu ska jag också sova. Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar