tisdag 18 september 2012

Utan fokus på maten

Känns som att jag för första gången nu klarat av att inse att jag inte skall vara på någon diet, utan att jag verkligen skall ändra min livsstil. T.ex. så gick jag till familjecaféet idag (2km ena vägen) fast jag hade bilen hemma. Dessutom tog jag inte något kex utan drack bara kaffe. Bra så! Försöker att inte tänka så mycket på maten, det har alltid varit en så central del av mitt liv och mitt tankesätt. Vi äter vanlig mat, försöker att inte äta så mycket pasta,ris,potatis. Speciellt inte nu på hösten då det är säsong för alla goda rotsaker. Bara att skala och slänga in i ugnen ca 45 min på 175 grader. Dessutom är det ju jätte billig mat. Bra bra :p hälsosamt och billigt gillar jag.

Träningen känns också rimlig, försöker att inte rivstarta med en massa träning varje dag. För då orkar man ju inte i längden. Zumba några dagar i veckan varvat med några promenader och vardagsmotion. Små steg i taget liksom. Nu har jag en hungrig kille här så det är dags att sätta bort datorn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar