torsdag 27 september 2012

Om vardagen

Just nu är vi mitt inne i helt vanlig vardag. Vi lever familjelivet vi drömt om så länge, måste påminna mig själv att stanna upp och njuta emellanåt också. Dagarna går så himla snabbt förbi, vi vaknar och leker äter och sover, sen kommer pappa hem och så är det nästan kväll ren. Några rutiner vill jag inte påstå att vi har, vi gör så som det passar oss bäst. Skönt så!

Hur går det för mamman då? Jo tack riktigt bra, känns som att jag ändrat livsstil och inte är på någon diet. Träningen känns super och jag har inte fuskat så mycket med det goda, försöker hålla mig till fredagar eller lördagar. Idag tog dock suget över, och till min lycka hittade vi en kladdmuffins i frysen. Men vi DELADE på den så det var väl inte så farligt?!? gott var det i alla fall, och sen gick vi på en promenad på 6,5km så det känns väl OK att vi åt den.

Imorgon är det då fredag igen, vi har inga planer för helgen. Ett zumba pass på lördagen hade jag tänkt hinna med. sen borde Adam verkligen få några nya pyjamasar, han har väl typ 2 som passar, ni med små dregglande och spyende bebis vet att 2 inte räcker, ibland räcker det ju inte ens en kväll ;)

Nu skall jag surffa runt lite, borde inte för man hittar alltid en massa fint. Men lite lite tänker jag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar