lördag 15 september 2012

Godis suget t.ex.

Så var det veckoslut igen. Vet inte hur det är med er andra, men jag tycker minsann att det är svårast att leva hälsosamt under helgerna. Då vi hyrde film idag köpte syster lite godis, men jag var inte sugen. Nu då vi kollar film kände jag söt suget hittade mej, som tur kom jag ihåg att jag ännu har kvar sug godisar från då vi var till Åland. Så nu sitter jag och smaskar på såna :) man orkar inte äta så många åt gången, sen är det bara att lägga undan burken och så glömmer jag bort den. Tänk om det skulle funka så med alla sorters godis?!? Men just nu stillas i alla fall suget av dessa godisar :) bra så! Det handlar ju om en NY LIVSSTIL så så måste man ju få äta något sött och gott per vecka, eller hur tänker ni?

1 kommentar:

  1. Det svåraste tycker jag egentligen är att ha självdisciplin i butiken. Det som inte hamnar i matkassen blir inte heller uppätet :) Och då underlättar det att bara handla en gång i veckan. Det enda godiset vi köper är choklad (ofta mörk) och så kex. Och jag äter nog kex och choklad dagligen (hur skulle man överleva annars?) :) Men sen undviker jag faktiskt produkter med "gömt" socker. Typ juice, läsk, saft, yoghurt (använder bara naturell) äter/dricker jag nästan aldrig. Och så brukar jag länka ett par gånger i veckan och en av orsakerna till att jag gör det är faktiskt så simpel som att jag då kan äta mer kalorier utan att gå upp i vikt. Sen gör jag det förstås också för att må bra i största allmänhet o.s.v... Min poäng var egentligen att jag tycker att man bra kan unna sig godis/chips... nu och då så länge man har en hälsosam livsstil som grund. Det är lite som med barnen, så länge de har fasta rutiner klarar de också bättre av tillfälliga avvikelser från dem.

    SvaraRadera