onsdag 9 september 2015

magkramper och stolthet

Hejsan hoppsan, hur är läget? Här är det riktigt bra just nu, är väl lite små hög på all värkmedicin som jag klämt i mig. Vaknade redan i morse med en MENSVÄRK utav bara helvete. FY SJUTTON ändå, och då jag får mensvärk så finns det inte någon receptfri medicin som hjälper, har maxat alla sorters värkmedicin som vi har hemma, i ett skede övervägde jag att ta lite suppon från barnens medicinlåda också, men sen gick den värsta värken över och jag kunde tänka klart igen. Måste nog uppsöka någon läkare och få lite hjälp med detta känner jag, man SKA INTE behöva ha så här ont bara för att man har mens. Nåja, men som tur kom räddaren i nöden (Lelle) hit med lunchsallad TACK <3 och hjälpte mig att underhålla fröken GALLSKRIK. Ja just det ja, det räckte inte med att jag ville dö av min mensvärk, Saga hade världens sämsta humör idag och BÖLADE åt allt. Ja, fiilisen var minsann inte helt på topp om man säger som så.

Lelle, som ju är Adams gudmor påpekade att det ju är Addes dopdag idag ( jojo vi glömde lite bort Sagas..vi är dåliga föräldrar.. hupsis så tokigt det kan bli.. #andrabarnet ) och vi började kolla igenom bilder från själva dopet. Vi kunde inte hålla oss för skratt, för vi såg ju inte helt ut som vi gör idag. Titta själv på bilderna så får ni se..


okej den andra bilden är väldig suddig, ber om ursäkt för det. Men ja den är tillräckligt klar för att man skall kunna se skillnaden i alla fall. Fy fan vad vi är bra!




På kvällen for jag och Adam med Karin, lilla m och hunden Leo på en kvällspromenix. Adam hade sin cykel, en PUKY balanscykel som vi köpt från polkuped.fi. (nej inget spons alls, vill bara tipsa er om den bästa presenten ever till en 3 åring!) Och kan ni tänka er, han orkade sparka sig fram hela 6,5 km. Inte illa pinkat för en 3 åring det! Efteråt belönades han med lite parklek, och en smaksatt yoghurt. Ni vet en sådan där riktigt socker bomb, stackars barn som annars bara får naturell yoghurt var helt i extas då han fick VÄLJA en yoghurt i butiken. Och så valde han banan, och jag tänkte för mig själv " hur i hela fridens namn väljer man banan?!? typ den äckligaste yoghurten ever! " och som han njöt då han slevade den i sig till kvällsmat. "oj mamma, det är jätte gott!" Ni vet, det är dom små sakerna i livet som räknas.

Vi fick en riktigt skön kväll i alla fall, och promenixen lindrade också lite av mensvärken. Hoppas det gett med sig tills i morgon. Orkar inte med en likadan dag som idag. 

sötnosarna i parken 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar