onsdag 17 juli 2013

Svar:

Fick faktiskt några frågor av en anonym läsare. Roligt!

Hur gör du för att orka motionera?
Jag tror att lösningen sitter i att jag gör sånt som på riktigt känns roligt, det är inget tvång att gå till gymmet och dansa zumba en timme. I början var det allt, en timme zumba i veckan. Det var skit tungt men roligt. Sen började jag öka med flera gånger i veckan och sedan ännu lägga till övriga träningsmetoder. Prövade mig fram helt enkelt. Vissa saker är roligare än andra men just nu gillar jag alla timmar. Styrketräningen skrämde rätt länge, men efter att jag fick tips och ett träningsprogram av en som jobbar på gymmet så har det också blivit roligt. Sen är det faktiskt skönt med egen tid också, att inte behöva ha någon hängande i hasorna hela tiden. 

Hur äter du då du tränar

Jag äter en rätt så balanserad kost, försöker att undvika "vita" kolhydrater. Äter inte ris/pasta/potatis sådär jätte ofta. Bröd har jag lämnat bort helt. Och min mage jublar över det. Jag äter morgonmål (gröt eller smootie) sen äter jag oftast en sallad till lunch, någon frukt som mellis och sedan kött/fisk/höna med rotsaker och/eller sallad till middag. Till kvällsmål blir det oftast yoghurt eller frukt eller båda. Speciellt efter träning är det viktigt att äta proteinrikt. Jag brukar äta valio profeel. En jätte god kvarg med grynost. Min dåliga ovana är all läsk som jag dricker, cocacola zero. Försöker dock sluta med det.. Mycket vatten till alla måltider. Jag unnar mig att äta godis ca 100g/vecka och sen äter jag sötsaker på kalas. 

Hoppas detta svarade på dina frågor! Undrar ni något mer så fråga. Roligt att få frågor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar