onsdag 3 april 2013

Motivation

Att börja med en diet var det DUMMASTE jag gjort på länge, mitt i allt var en massa saker "förbjudna" och det om något triggar min hjärna! Mitt i allt hade jag ett sug efter en massa konstigheter och kunde inte hejda mer mera. Dessutom var det ju PÅSK, vilket betydde att det fanns tillgång till en massa gott. SÅ DUMT. Jag som hade allt under kontroll tappade all kontroll. Så nu skippar jag allt vad dieter heter, Anton får köra på så länge han orkar vill och kan men jag tänker inte göra det!

Igår kväll satt jag och funderade lite på mina mål 2013, skrev ner dem på en lista och tycker själv att dom inte orealistiska. Vill fokusera mer på träning, lära mig att löpa och träna mer styrka. Älskar ju att träna så det skall nog gå bra. Jag skall lämna bilen hemma och gå eller cykla mera. Jag använder inte bilen mycket nu heller, bara till gymmet. Men nu är det vår och nu ska jag börja cykla istället.

Denna vecka är det klent med träning, mycket annat program som kör ihop sig. Igår var det svärmorskalas, idag har Anton möte och alla våra barnvakter har egna planer, i måndast var det helg osv osv. Men nästa vecka kör jag igen. Det blev helt enkelt en vilovecka denna vecka. Det svåra i kråksången är ju att inte börja fuska med allt annat. Att inte tänka att det nu är OK med en massa annat bara för att jag inte hinner träna. Då blir ju effekten dubbelt värre. Tror jag får släpa iväg mig och Adam på en promenad i eftermiddag, och muskelövningar kan man ju göra hemma. Inte lika kul som på gymmet men bättre än inget.





och för att hålla motivationen uppe kan man ju snegla lite på resultatet. Bara att kämpa vidare! Ingen har ju sagt att det skall vara lätt alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar