tisdag 16 april 2013

Ett tips

Igår lagade jag en riktigt god mat, inspirerades av pytt i panna men istället för potatis hade jag i ungsbakad rödbeta, broccoli och champinjoner. Sen fräste jag bara korv med hög kötthalt i en stekpanna tillsammans med det andra. Super smaskigt och enkelt. Idag kastade jag resterna i en ugnsform och klickade på lite bonjour sen in i ugnen en stund. Riktigt bra det också.

Försöker ju hitta nya alternativ till pasta ris och potatis utan att maten blir sämre. Försöker ju också att inte äta bröd hemma, inte heller flingor och sånt. Jag äter gröt på morgonen tillsammans med Adam, man hålls länge mätt på det och eftersom Adam ändå äter det så fungerar det så bra.

Idag blir det STEP på gymmet. Skall bli roligt, länge sen sist! Jag märker på min kropp och knopp att jag mår så super bra då jag tränar och äter hälsosamt. Ändå skall det vara så svårt emellanåt. Helt otroligt att man inte hålls motiverad då man märker att man mår bra, men just nu är motivationen på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar