torsdag 11 oktober 2012

Funderar hit och dit

Har några dilemman just nu. Dilemma nummer 1 :

Eftersom jag kommer från Jakobstad vill jag ju ha TRO, HOPP & KÄRLEK i mitt fönster nu till julen. Inget problem med det. Bara att det finns både originalen i rött och sen de nyare i vitt. VILKEN skall jag välja?? Just nu lutar det mot de röda, tradition alltså. Men jag VET inte.

Tradition

  
Också super fina




 Båda bilderna är lånade från denna inredningsblogg

Dilemma nummer 2, är vad för kläder som Adam skall ha i vinter. Man fick ju en halare i KELA lådan, men tjaa va ska jag säga. Den verkar lite klumpig. Skulle vilja ha en lite smidigare, som fungerar då han skall sova ute i vagnen. Då sover han ju ändå i en sovpåse så han behöver väl inte en "toppa halare" (va heter toppa på svenska??) nåjo så nu funderar jag då på en vindtät fleecehalare till honom. Tänkte köpa så rejäl att den passar ännu på våren. (Går det??) Alltså jag har noll koll. Men jag har ju koll på vilka som är fina i alla fall. Står och väljer mellan polarn och pyrets eller lundmyr of sweden. Båda är så fina, så helst skulle jag ju ta båda. Men det går ju minsann inte alls för sig. 


just nu gillar jag nog den svarta från lundmyr bättre :) va tycker ni?


1 kommentar:

  1. Jag sku välja dom vite :)

    Gällande halare, så blir det riktigt kallt behövs nog en tjockare (enligt mig), men så är säkert mammalådans utmärkt. De vindtäta ser ju fina ut. Jag hade en motsvarande utan den vindtäta funktionen och den var nog super, både för vår och höst, men även vintertid i vagnen.

    SvaraRadera