lördag 5 juli 2014

Så skönt

Sitter här framför datorn idag med världens muskelvärk, en skön känsla även om det gör lite ont. Det känns i kroppen att man gjort något. Vi var på step i torsdags och det var så fruktansvärt roligt och tungt. Härligt då man känner att man ger 110%. Känns super att jag kommit igång med träningen igen, jag känner redan hur jag fått mera energi och är på bättre humör. Dessutom är det bra att Anton får lite tumistid med kidsen. Bra för alla helt enkelt.

Jag har även lagt om min mat lite. Vanlig mat är vad jag äter, försöker lämna bort de s.k. onödiga kolhydraterna men äter nog potatis, pasta och ris. Äter mycket grönsaker och ja ni vet, sådär vanligt hälsosamt som man alltid borde äta. Jag är världens godisråtta så jag kan inte lämna bort godiset helt och hållet, för då blir det som att jag går på diet och ja dieter håller ju ALDRIG. Så jag unnar mig lite godis varje fredag. Igår delade jag upp en 350g godispåse i 4 delar en för varje fredag i juli. Otroligt att jag kände mig helt nöjd efter att jag ätit mina godisar, för jag skulle lika gärna kunnat klämma i mig hela påsen på en kväll. Jag ser på mina matvanor som något som skall hålla resten av livet så därför vill jag inte vara för sträng heller. Dessutom är det ju viktigt att jag äter tillräckligt så länge som jag ammar Saga, vill inte att hon skall få dålig mjölk bara för att jag vill gå ner snabbt i vikt, kör hellre sakta men säkert :)

Träningen efter förlossningen har löpt riktigt bra, vissa övingar känner jag ännu att inte känns bra i t.ex. bäckenet så då skippar jag helt enkelt att göra dem. Magmusklerna är jag också försiktig med att träna ännu, är rädd för att få en för platt mage ;) (hahah nej men eftersom magmusklerna delar på sig under graviditeten så är det ingen vits att träna dem genast) Förutom gymmet så försöker jag få ut mig på en promenad per dag, ibland blir det längre och ibland kortare men huvudsaken är att det blir av. Inget som jag följer slaviskt men jag strävar efter det. Vartefter kommer jag sen att öka träningen på gymmet och förhoppningsvis till hösten återuppta löpningen. Men går hellre långsamt fram här också, vill inte skada kroppen. Jag går ändå och bör omkring på rätt så många KG för mycket så det blir en väldigt stor belastning på hela kroppen.

Men annars är allt bara bra! Vi hörs väl igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar