lördag 5 juli 2014

Dopet

Nu är Sagas dop inbokat. Ser verkligen framemot att ordna dop. Att få alla nära och kära samlade för att fira att en ny människa kommit och fått sitt namn. Adams dop var en av de finaste dagarna i mitt liv, alla var så glada och njöt verkligen av dagen. Det var sista gången som vi firade något tillsammans med min fammo, 7 veckor efter Adams dop samlades vi närmsta igen av en helt annan orsak. Då samlades vi runt fammos dödsbädd. Oj vad jag är glad att fammo hann vara med på Adams dop och det går inte en dag som jag inte tänker på hur synd det är att fammo aldrig fick träffa Saga.

Saga kommer att döpas i kyrkan och kaffet efteråt kommer att vara hemma hos oss. Samma koncept som då Adam döptes. Också prästen och dopkolten är den samma som Adam hade. Mycket är lika men mycket blir ju annorlunda också.

Hela Sagas namn kommer att bli SAGA LINDA BIRGITTA. Saga heter hon efter min fammo som hette Satu (saga på finska), Linda heter hon efter Antons syster och Birgitta heter hon för att min mommo heter det och både min mamma och jag också heter det i andra namn. Känns fint att alla namn symboliserar något, vi är väldigt nöjda med namnen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar