söndag 10 november 2013

Farsdag

I år firades Anton för fösta gången på farsdagen. Jo vi vet, det var farsdag ifjol och då hade vi ju Adam ren, MEN ifjol på farsdagen firades inget alls. Vi var nämligen på min fammos begravning just den dagen. i år firade vi med pompa och ståt istället. Dagen inleddes med brak frukost som jag och Adam fixade till den sovande pappan. Det bjöds på ägg och bacon, vattenmelon och fruktsallad. Allt väldigt uppskattat av pappan i huset. Även lillkillen verkade nöjd och klämde glatt i sig både äggröra och frukt. Alla var nöjda och vi fick en riktigt mysig morgon min lilla familj och jag.


Tänk vad ett vinglas kan göra för helt vanlig juice, det smakar så mycket bättre ur vinglas. Och så känns det lite extra lyxigt på nåt vis.



På förmiddagen åkte vi sen vidare för att fira den andra pappan idag, Adams faffa. Där bjöds det på mat, köttgryta med klyftpotatis och grönsaker. Allt var väldigt gott. Kaffe på det och sen åkte vi vidare för att fira ännu en pappa nämligen min moffa. Där var hela släkten samlad vilket alltid är kul. Ännu lite mera kaka klämdes in.

Min egna pappa fick inte något besök av oss tyvärr, hur man än vill går det inte att klämma in 500km enkelresa under just denna dag. Men han var såklart med i tankarna och fick en fin hälsning från sitt barnbarn.

Nu sitter jag med någon form av matkoma i soffan och väntar på att Anton ska komma hem igen. Ett jobb måste han fixa idag, även om det är farsdag. Sen då han kommer blir det solsidan för oss. Imorgon är det måndag igen, en ny vecka med nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar