tisdag 14 maj 2013

Tisdagen

En rätt vanlig tisdag har det varit idag, började dagen med att få sova ända till 20 över 7. Super skönt att lillkillen äntligen fattat att vi inte stiger upp kl 6. Vid halv 10 traskade vi iväg till familjecaféet. Efter cafeet var vi på lunch till gästhamnen, envisa som vi var satt vi ute i blåsten och kylan. Försökte inbilla oss att det var sommar och varmt men efter att vi snabbt druckit vårt kaffe gav vi upp och traskade hem till en av mammorna. Sen fick jag ännu traska hem, så jag har gått en hel del och fått mycket nyttomotion idag, mina fötter anser att det blev för mycket för jag har några skavsår nu. Man borde ALLTID ha bra skor på fötterna då man skall gå, inga converce. Men trott skavsåren har jag ju fått motion, bra så! Kaffe hos kompisar hann jag också med innan jag fick rusa iväg till gymmet. Fullt upp med andra ord.

Dagens träning var alltså step. Förr hade jag riktigt ångest mot steppen eftersom jag var så rädd för att stiga snett då man skall upp och ner för brädan. Men hittills har det gått bra och jag har börjat gilla det massor. Hon som drar steppen är så duktig på att peppa och pusha. Dessutom är det bra musik och roliga rörelser. A och O med träning är ju att det skall vara roligt och tungt. Tycker om att känna mig slut men ändå orka kämpa vidare. Lite smått galen måste man ju vara då man tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar