måndag 13 maj 2013

Jogging

Tänkte ännu visa hur träningsprogrammet för halvmarathon ser ut. Detta är ett program man skall följa om man vill springa 21km på 2h. Känns realistiskt, tror jag. Jag kommer inte att följa det slaviskt eftersom jag vill få in mina vanliga pass på gymmet också, men något löppass som är inspirerat av dessa skall jag väl hinna med. Dessutom ändrar väl programmen på gymmet nu under sommaren så då gäller det att variera sin träning också. Jag har i alla fall hittat detta program på http://www.jogg.se/Program/Program.aspx?id=25 där kan man själv se vilket av programmen som passar en bäst. Ifall någon av er som läser skulle bli lite inspirerade att själva börja springa.

T.ex. idag borde jag ju ha sprungit 6 km, men jag sprang ju 10 km igår och idag var det ju Zumba som gäller. Lite som en lösgodispåse, man plockar det bästa av allt. Sen får man ju se om det räcker hela vägen eller om jag får inse att det nog inte blir något halvmara i år. Drömma kan man ju alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar