onsdag 9 januari 2013

underbara onsdag?

Jo jag vet att det börjar bli lite lamt att alltid ha dagen med i rubriken men min kreativitet stannar ungefär där ;) denna onsdag skulle säkert ha varit hur bra som helst bara inte jag skulle ha haft fnatt inatt (haha lite rimmande också). Vi kom oss alla i säng riktigt tidigt, vi sov säkert alla 3 innan klockan ens var kvart över tio. Det hör alltså inte till vanligheterna i detta hushåll men igår kväll var vi alla rätt så trötta.

Sin vana trogen vaknade Adam efter 4 timmars sömn. Inge tokigt med det, han äter ju bara ena eller båda brösten och somnar sedan om. Kruxet kom ju i och med att jag INTE somnade. Jag somnade inte heller då klockan var 3 inte heller då den var 4 inte ens då den visade 5. Anton hade väckning klockan 6 och då var jag ännu vaken. Alltså hallå?!? Ni kan ju gissa om jag var frustrerad och bitter på mig själv. Adam vaknade av väckarklockan åt och somnade om igen. NU äntligen somnade jag också om, men vår väckning var ju klockan 8 så det blev inte någon lång nap sen heller. Det var segt, otroligt segt att stiga upp, jag klämde på snooze och snooze ända tills klockan var halv. Då vaknade också Adam. Det var bara att amma honom och dra alla kläder på oss, kastade i mig en macka sådär i farten och längtade redan då efter kaffet på familjecaféet.

Det är ju inte hela världen om vi skulle ha blivit hemma och sova idag, men då det ger mig så otroligt mycket att få träffa andra mammor och prata mer eller mindre strunt någon liten timme så är det ändå värt det. Sen hade vi promenad sällskap nästan hela vägen hem, alltid roligare att ha någon att tala med. Imorgon skall vi fara till ett nytt ställe på familjecafé, vi bestämde med en annan mamma att vi åker tillsammans. Så behöver man inte komma dit "ensam". Skönt!

Nu på eftermiddagen har jag som tur ändå fått sova en stund, Adam tog ingen lång tupplur på förmiddagen så han sov duktigt bredvid sin mamma en liten timme. Nu är pojkarna iväg och besiktigar Antons paketbil så jag sitter här ensam hemma igen. Snart skall jag dra på mig mina gymkläder igen, bara dom torkat. Ikväll skall vi testa på pump. Super länge sen jag var på pump sist, hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon ;)

Och idag har jag inte ens en liten bild att bjuda på, tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar