lördag 5 januari 2013

Framtiden?

Mitt i allt börjar tankarna på framtiden krypa fram, vi lever mindre och mindre i "vi har just fått en bebis" bubblan och mer och mer i alla andras verklighet också. Mitt dilemma är alltså att jag inte vet vad jag vill bli "då jag blir stor". Har alltid varit så inställd på barnträdgårdslärare att jag inte ens övervägt andra alternativ. Jag passade inte in på NOVIA, inte till socionom. Jag vet inte!! Just nu är jag INGET sett ur utbildningsperspektiv, jag är bara student och har en mössa. Men jag ÄR ju mycket, jag är ju mamma!

 Men mamma är inget som väger speciellt tungt då det kommer till att få ett arbete, snarare tvärtom. Jag ÄLSKAR att vara hemma-mamma. Att få gå på familjecafé, att få ta det lugnt och pyssla på med en massa tillsammans med Adam. Dock får man ju inte mycket klirr i kassan då man är hemma, i alla fall inte jag eftersom jag inte har jobbat innan jag blev mammaledig.



Får ta mig en funderare och börja se igenom vilka möjligheter jag har. NÅGOT måste jag ju studera men VAD och NÄR det är frågorna. Tänker nog vara hemma ännu ett bra tag, tills Adam är 2 år hade jag tänkt. Sen får vi se om jag ramlar över något som verkar intressant. Som TUR har jag i alla fall erfarenhet av att jobba i butik så jag BORDE ha rätt så hyfsade chanser att få ett jobb om jag vill börja jobba. Är evigt tacksam över att vi har det så bra ställt att jag inte MÅSTE jobba för att ha råd med mat på bordet. Tänk i värsta fall skulle jag ju bara ha en månad kvar här hemma. Inget illa mot de som börjar jobba så tidigt, absolut inte!! Men JAG är glad över att jag inte har det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar