måndag 10 december 2012

Lägesrapport

Har inte skrivit så mycket om hur allt går med den nya livsstilen. Detta i sig är väl bra, det betyder att det sist och slutligen inte varit speciellt jobbigt att sluta med alla dåliga vanor. Träningen är jag mest stolt över. Jag tränar 4 gånger i veckan, oftast måndag, tisdag, onsdag och lördag. Zumba och step har jag kört på nu. I lördags var jag ju och simma och i salen. Tror jag skall börja köra ett sådant pass också. I alla fall varannan vecka. Själva matdelen har jag egentligen inte ägnat så mycket energi åt. Vi köper mer ekologisk mat än innan. Vi äter inte ute (på t.ex. rosso, subway, mc donalds mm.) flera (eller ens en) gånger i veckan. Det är inte bara bra för hälsan utan också för ekonomin. Bröd bakar jag ju bara själv och jag försöker att köpa så lite halvfabrikat som möjligt. Godis äter jag oftast på fredag. Men nu har jag en choklad kalender (kinder) och då äter jag ju det som finns i luckan. Fungerar bra det också. Har klarat av att ha en massa gott här hemma utan att vräka i mig det, känns så skönt. Inget är förbjudet men allt äts med måtta, typ. Kan inte annat än vara nöjd, jag mår bättre än jag mått på många år, jag är pigg och glad och så sätter vi goda matrutiner för Adam också.

Lånade detta från systers blogg tyckte att den var så bra!


Ikväll blir det zumba, det är bästa zumban på måndagar så det är roligt. Näst sista gången, ännu nästa vecka är det zumba men sen är det ju julafton och sen nyårsafton. Tänk det julafton om 2 (!!)  veckor. Nu svamlar jag från ämnet så bäst jag slutar!

1 kommentar:

  1. Skaffa nyckelkort ti gymme så kan du fara dit såna tider de e stängt, då e där int mycke männskor o du kan bra ta me Adam :) lycka till!

    SvaraRadera