onsdag 26 december 2012

Julhelgen

En riktigt lyckad jul har vi haft även i år. En massa fina julklappar och allt för mycket av allt det goda! Men är det ju så är det, träna hinner man ju hela resten av året. Helt ärligt så saknar jag gymmet, men jag hinner inte dit före i nästa år. Imorgon styr vi kosan norrut, där skall det nya året firas lugnt med familjen <3

Men julen ja, vi började julafton med gröt hos Adams Fammo och Faffa. Där samlas man alltid i deras familj, förutom vi var också Adams farbror med fru och barn där, Antons faster och Antons kusin med barn och Anton Fammo. Riktigt mysig tradition :) sen for vi till julkyrkan och efter det tände vi ljus på gravarna. Vi tände också ett ljus för min älskade Fammo <3 efter det for vi till min mamma. Där vi sen kollade Kalle anka och åt hur mycket god mat som helst. Sen började vi öppna alla paketen, Adam hade ett helt berg av klappar men orkade bara öppna 2. Resten hjälpte vi honom med. Han fick så mycket fint, leksaker, kläder och pengar. Vi vuxna fick också en massa fint :) på kvällen körde vi sen via Antons bror för att önska dem en god fortsättning. Nöjda och glada med vår första julafton med Adam somnade vi skönt på kvällen.

Igår var det igen mat hos mamma sen kaffe hos min Mommo. Där träffade vi också så gott som hela min släkt från mammas sida. Igår hann också Adam kolla mer på sina nya saker. Han gillade dom alla :)

Idag blir det mat hos Antons mamma och pappa. Sen skall vi då packa kassarna inför Österbotten. Skall blir riktigt roligt att se alla, men tungt eftersom vi också borde träffa Fammo <3 nu får vi istället gå till graven med ljus och bara minnas alla fina stunder <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar