onsdag 5 december 2012

Att vara vuxen

En av alla saker som jag tycker allra minst om att göra är att ringa olika samtal. Ni vet ringa och boka tider eller ringa andra ärenden. Idag har jag både bokat tid till blodprov (som borde ha gjorts för sådär 3 månader sen ;) ) och ringt till försäkringsbolaget och meddelat att pojke Andersson nuförtiden minsann har ett namn. Dessutom fixade tanten på IF en massa andra saker till mig som t.ex. att jag hade s-kortet och får nu alltså bonus på alla försäkringar. Jag har alltså noll koll på sådant! Men nu borde allt vara i sin ordning! :)

Men alltså jag HATAR att ringa, tycker inte ens om att ringa till mina kompisar. De ända som jag ringer helt utan problem är mamma, anton, syster och Lelle. Innan fammo dog så var hon också en sån som jag utan problem kunde ringa. Vet inte varför jag har problem med det, tycker nu helt enkelt inte om att prata i telefon. Speciellt inte om man måste tala finska! Men idag fick jag tala svenska båda gångerna vilket var skönt. Nu ska jag försöka fixa ihop lite lunch innan lillkillen vaknar igen. Idag sover han i kvisten, eftersom vagnen stått ute under tiden vi var på familjecafé var den så kall att de kändes lite väl orättvist att lämna honom ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar