måndag 25 mars 2013

Prova på

Vi tänkte med Anton försöka lämna bort allt onödigt socker som vi dagligen annors klämmer i oss. Vi äter onödigt mycket bröd t.ex. Helt i onödan, bara av lathet. Jag känner själv att min kropp inte klarar av eller tycker om socker. Min mage blir helt upp och ner och humöret är värre än den värsta berg och dal banan. Så nu lämnar vi då bort so gott som alla kolhydrater. Bara för att prova, tänker inte börja smälla i mig smör och vispgrädde på löpande band men ersätta alla lightprodukter med RIKTIG mat. Det ända som känns svårt är ju att inte äta frukt, men om man skulle försöka äta kanske en frukt per dag?!? Vi får se, givetvis fortsätter Adam att äta frukt och bär, han behöver ju det för att växa.

Så idag har jag nu ätit kokt ägg till frukost, och till lunch blev det broccoli med ägg och räkor. Riktigt gott, men jag känner ett litet sug efter BRÖD. Men det skall jag klara av att motstå, i alla fall denna vecka!

2 kommentarer:

  1. Ja oj vad mycke bättre man mår av att lämna bort kolhydrater! Men två först veckorna kan de vara jobbigt och man kan må konstigt så ge int upp efter första veckan :) och de finns en hel massa lågkolhydrats bröd som är riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Bra val, man mår myyycke bättre me lågkolhydrat kost.. men första två veckorna kan vara jobbigt å man kan må lite konstigt då kroppen ställer om sej, så ge int upp efter första veckan :) och de finns en heel del bra lågkolhydrats bröd!

    SvaraRadera