måndag 18 mars 2013

om att dra tummen ur

I höstas var jag ju till HVC för att visa några födelsemärken, det bokades en tid för att ta bort dem men sen skulle jag ändå inte göra det för jag ammade så ofta ännu. Nu har jag mer eller mindre dagligen gått med ångest över dessa födelsemärken och födelsemärken över lag. Står och kollar mig i spegeln och tycker att alla ser konstiga ut på något sätt. Så nu tog jag (ÄNTLIGEN) tjuren vid hornen och ringde privat läkare istället. Tyvärr känns det säkrare att gå privat, och eftersom min försäkring täcker det så tänker jag utnyttja det. Hur som haver, vilken service! Fick tid till hudläkare och inte till sjuksköterska redan nu på onsdag. Skall bli så skönt att få visa mina märken för någon som KAN och vet. Sen hoppas jag att allt ser bra ut och att jag kan andras ut.

Efter att min fammo dog i cancer i höstas har jag blivit väldigt hypokondrisk, inbillar mig en massa och tror helatiden att jag har någon form av cancer. Hoppas att jag skall få i alla fall lite ro i själen efter onsdagen :)

1 kommentar:

  1. Vad "roligt att höra" att även unga mammor blir hypokondriska. Jag har själv blivit helt tokig med att tro att jag har alla sjukdom de finns plus lite till.... Trodde att de beror på att jag är lite äldre när jag blev mammma. Men har nog försått att alla mammor mera eller mindre har sådana tankar.
    Men de ska avtar med åren....
    Hoppas att du får lugn och ro på onsdagen. Men de är också helt normalt att gå med sådana tankar, man måste ibland bara försöka glömma. Inte alltid så lätt...... Sköt om dig!/Marica

    SvaraRadera