torsdag 16 januari 2014

2014 ett flickornas år?



Över allt läser jag om gravida mammor som väntar en flicka nu under år 2014, så även jag själv. Finaste kompisen Karin skall också få en flicka och många bloggar som jag läser skall också få tillökning i form av flickor. Roligt! 2012 då Adam föddes kom det massor av pojkar, i alla fall i vår bekantskapskrets ( i mamma gruppen fanns det t.ex. 1 tjej och 4 pojkar).

Vi blev väldigt glada då vi fick veta att det är en lillasyster som busar omkring där inne i min mage. Jag var totalt bombsäker på pojke men de flesta i vår omgivning gissade på flicka. Så jag få väl medge att jag hade lite fel där då. Så klart är vi väl medvetna om att det inte är 100% säkert att det är en tjej innan barnet är fött, men eftersom han som gjorde UL inte såg varken snopp eller testicklar och visade fostrets "blygdläppar" så kör vi på att det är en tjej ;) lika glada blir vi om sedan lillasyster visar sig vara lillebror istället.

Känns väldigt roligt att få ha "en av varje". Skall bli spännande och se om lillasyster blir lika bil tokig som storebror eller om hon blir mer intresserad av något annat. Gissar nog att bilar och traktorer kommer vara intressant för båda våra barn. Men skall bli spännande att se.

Någon rosa hello-kitty tjej lär hon inte bli så länge mamma handlar kläderna år henne i alla fall. Måste säga att pojkkläderna tilltalar mig väldigt mycket mer än allt rosa gulligull som erbjuds på flickornas sida. Klänningar däremot ser jag framemot att få klä på henne, och att fläta håret. (stackarn har ingen talan då det gäller håret heller, det skall sparas långt så att det går att fläta)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar